Follow-up Workshop Storytelling door Marieke Hendrix

In anderhalf uur tijd meer dan 15 jaar ervaring delen is te kort. Hierbij wil ik dan ook de presentatie delen, met een korte uitleg van hetgeen ik wilde overbrengen. In de presentatie vind je een voorstel hoe ik je kan helpen verder te gaan met jouw verhaal. Dit voorstel is 2 weken geldig.

Wat is visual storytelling volgens mij?

Om een sterke digitale aanwezigheid te creëren of te behouden moet je de vaardigheden hebben om visuele verhalen te maken met beeld en tekst. Bij ministryofmarketing.nl zet ik mijn verbeeldingskracht in om ondernemers te helpen de juiste klanten te vinden, te boeien en te houden.

Over frames en emotie:

Wat we zien wordt beperkt door onze waarneming. We onthouden alleen uitersten. Ik laat onze klanten opnieuw kijken naar de essentie en wat je daarmee kan. Zie het aanbod in de presentatie.

Over het nut van design thinking:

Weet je niet wie jouw klanten zijn? Design Thinking (o.a. #Empathy Map) helpt je oplossingen te ontwerpen vanuit je klantbehoefte. Waarom? Hoe jouw klanten je service beleven, is wat zich doorvertelt.

Over het nut van storytelling:

Beklemmende overtuigingen en routines; ze blokkeren ons potentieel. Ik zie het als mijn missie om jou te laten zien wat wat je waarmaakt, of waar je kan verbeteren. Hiervoor kun je het canvas gebruiken van #YourStory.

Meer weten of wil je nog wat kwijt over de workshop?

Marieke Hendrix

ministryofmarketing.nl

marieke@ministryofmarketing.nl

06-43794922

Hieronder kun je de presentatie (PDF) downloaden.